בשנים האחרונות אנו מצויים בתהליך מבורך של הידוק הקשר ההדדי בין הצוות החינוכי להורים. עם זאת ישנם הורים החושבים כי לעיתים יש לתת לילד לפתוח "דף חדש" בתחילת שנת לימודים ו/או במוסד לימודים חדש אליו הגיע ובשל כך אינם חושפים בפני הצוות החינוכי מידע חשוב, מהותי והכרחי אודות בנם/בתם. אומנם, יש ברכה גדולה וחשיבות רבה בפתיחת "דף חדש", אבל מידע על מצב בריאות הילדים, על מצבם המשפחתי ועל מצבם הלימודי חייב להיות נגיש, גלוי וברור לצוות החינוכי. הסתרת מידע מסוגים אלו פוגעת בעבודה החינוכית המשותפת.
סיפר לי מורה על מקרה בו תלמיד "ירד מהפסים" בהתנהגותו וכל ניסיונות העזרה ומאמצי הסיוע להחזירו להתנהגות הולמת ותקינה לא הועילו. בשל כך נאלץ המורה לבקש מהתלמיד להגיע ללימודים מְלוּוֵה בשני הוריו. ענה לו התלמיד: אבא ואמא כבר תשעה חודשים חיים בנפרד ואינם מדברים אחד עם השני… אילו ידע המורה פרט חשוב ומרכזי זה היה יכול לתת דעתו לעניין ולהתייחס אל הילד באופן שונה כך שהרבה מהבעיות היו נמנעות.
בדומה לכך, לאחר ארבעה חודשי למידה, יועצת בי"ס ומחנך הכיתה הפנו תלמיד לאבחון פסיכודידקטי על מנת לבדוק את תפקודיו. ענו להם ההורים: "אבל יש לילד אבחון, אלא שרצינו לראות אולי הוא מסתדר ללא ההתאמות והריטלין…"
הסתרת מידע מזיקה ומבזבזת זמן, כוחות ואמצעים. עידכון הצוות החינוכי, הכרחי, חשוב ומאפשר התקדמות וצמיחה.
הרב ליאור זיו, ר"מ בישיבה תיכונית מדעית במעלה אדומים