שיר הלל למחנכים בתיכון
מתוך אמונת החינוך / הרב אלישע אבינר

המשימה המוטלת על המחנכים בתיכונים הדתיים, בישיבות התיכוניות ובאולפנות, היא מן הקשות בשדה החינוך. את ההצלחה יש למדוד לפי הקשיים. על כן אל נזלזל בתוצאות ואל ניסחף אחר ביקורת כוללת.


השבת – הזדמנות לתת חום לילדים
מתוך "לחנך בשמחה" / הרב יצחק זילברשטיין

אם הילדים יראו שלפחות בשבת אנחנו משתדלים מאוד להימצא בחברתם, הם יבינו את האילוצים שלנו בימות החול. אין לנו זמן טוב יותר להיות עם הילדים, מאשר שבת קודש.


תקווה
מתוך הספר "שביל בעולם"/ חילי טרופר

אנו מאמינים שיש תנועה בעולם. שגם ילד שכעת שרוי באפלה יכול לגשש את דרכו החוצה. תלמיד שמעיד על עצמו כי התקווה שבה לחייו, מבטא הצלחה בחינוך. חינוך מבקש לתת תקווה.

כריכה של הספר לימוד פרשני התורה ודרכים להוראתם
מטרת המורה בבית הספר
מתוך "לימוד פרשני התורה ודרכים להוראתם" / נחמה ליבוביץ

אין עיקר מטרתנו בבית הספר להרבות מידע, אלא להרבות אהבת התורה, שיהיו דברי תורה יקרים וחביבים על הלומד.

שער לספר טעם ודעת דברים
החינוך מעיד על יחסנו לתורה
מתוך "טעם ודעת" / הרב משה שטרנבוך

מאופן חינוכו של האדם את בניו יש ללמוד עד היכן מושרשים במעמקי ליבו התשוקה והרצון לדברי תורה ומצוות. . .


אבות ובנים
מתוך "ר' אריה היה אומר" / שמחה רז

לא אחת, ישנה מתיחות בין אב לבנו. אולם, משהתבגר אותו בן והוא עצמו מתברך בבנים ונהיה לאב, מיטיב הוא להבין מה הן הרגשות של אב לבנו והשלום והשלווה חוזרים לשרור ביניהם.


מקום
מתוך הספר "שביל בעולם" / חילי טרופר

תחושת השייכות היא צורך משמעותי עבור כל אדם, בוודאי מתבגר. יש נערים שכל שהם צריכים מאתנו זה להפר את תלישותם, לתת להם מקום להרגיש בו נוח, ולהמתין בסבלנות לפריצתם שעוד תגיע.


כיצד דואגים להצלחה בחינוך
מתוך "דבר חברון" / הרב דוב ליאור

ההורים והמורים אינם יכולים להסתפק בזה שנתנו לילדים את הכלים החינוכיים והלימודיים. מוטלת עליהם החובה ללוות את הנוער, ולראות כיצד יסודות האמונה וההתנהגות נקלטים היטב בלבבות.


פיתוח שליטה עצמית בקרב מתבגרים
מתוך "הדרך לשליטה עצמית – מדריך לחינוך ילדים"/ ד"ר תמי רונן

השליטה העצמית מתפתחת תוך שימוש בחיזוקים, כאשר ההורה מחזק אצל ילדו התנהגויות של שליטה עצמית ומתעלם מהתנהגויות המפגינות חוסר שליטה.


משמעת מתוך אהבה
מתוך "משמעת מתוך אהבה" / הרב נח אורלוויק

יסוד המשמעת החיובית הינו שאיפתו של ילד ללכת בדרך הוריו שכן הוא יודע שהם אוהבים אותו, רוצים את הטוב ביותר עבורו, וניחנו בשיקול הדעת כדי להובילו להצלחה.