סולק מהלימודים ונמצא בבית
הרב יאיר גנז

לעיתים נער מתבגר לא מוצא את עצמו במסגרת התיכונית, ובעקבות זאת מושעה או מורחק מבית הספר. מה עושים עם נער כזה שרובץ בסלון, ללא שאיפות וללא יוזמה? על חינוך לאחריות ושיתוף.


התמודדות עם נשירה ממסגרת ובטלה
יהודית שילת

הילד נזרק מבית הספר ו"זה לא מפריע לו" להתבטל בבית.
איך אפשר להחזיר אותו למסלול הנכון? 7 דקות


להיאבק נגד הנשירה הסמויה – חלק ב
ד"ר מיכאל אבולעפיה

סרטון המשך על נשירה סמויה: ילדים שנמצאים בבית הספר פיזית אבל לא נפשית – הילד לא לומד ולא מתחבר חברתית. מה עושים עם ילד שחושב שאף אחד לא איכפת לו ממנו?


זרקו את הבן מן הישיבה
רבנים ואנשי מקצוע משיבים על שאלות חינוכיות

בננו נזרק מן הישיבה בעקבות התנהגות שאינה הולמת. האם לגלות כלפיו אמפתיה או להצטרף לביקורת של הישיבה?


להיאבק נגד הנשירה הסמויה – חלק א
ד"ר מיכאל אבולעפיה

אחוז גבוה מאוד של ילדים נמצאים רשמית בכיתה אבל בעצם לא נמצאים – הם לא מרוכזים בלימודים, או מנותקים רגשית מבית הספר, או חולים ימים רבים בבית, או מרבים לאחר לכיתה. התופעה דומה למטוס שנוסע בלי הנוסעים… המערכת החינוכית ממשיכה להעביר שיעורים כאילו לא קרה דבר. איך אפשר להלחם נגד התופעה? איך מחזקים את הזיקה של הנוער למערכת הלימודים?


כיצד למנוע את הנשירה מבתי הספר?
הרב אלישע אבינר והרב דוד סמסון

האם ניתן למנוע את הנשירה? ואם הילד נשר – האם יש לכך פיתרון?


נשירה מבית הספר
ד"ר דניאל גוטליב

נשירת מתבגרים מבית הספר אינה מתרחשת באופן פתאומי. זוהי תופעה שיש לה סיבות רבות. כיצד מונעים אותה, וכיצד מתמודדים אתה לאחר שהיא מתרחשת?


"הורות והתבגרות": נשירה מבית הספר
הרב אלישע אבינר ואריאל סוקולוף

מי באמת נער בסיכון? ילד בסיכון זה רק נער שנשר? שעומד לנשור? נער שכבר מעשן סמים? על הרצף של נוכחות ותמיכה הורית ונקודת המשבר.


בני נוער ברחוב – עוזבים מסגרת לימודית או מבלים שעות רבות ברחוב
הרב פנחס רובינשטיין

איך להתייחס לתופעת נשירה מבית הספר? איך להתמודד עם כח המשיכה של הרחוב ועם הימצאות הילדים שלנו בפאבים? הרב פנחס רובינשטיין מדבר מנסיון אישי ביצירת קשר והגשת עזרה לנוער שנמצא שם.


ילד מושעה בבית
הרב יוני הולנדר

השעו את בננו מהלימודים. מאז הוא מתבטל ולא עושה שום דבר כדי לנסות לחזור ללימודים…