כיצד נלווה נכון את ילדינו לקראת יציאה לישיבה או אולפנא
הרב יונה גודמן

ליווי ילד שעולה לחטיבה או לתיכון – איך לשדר אמון בילד ובמוסד, ולעזור לו להשתלב עם החברים החדשים

תלמיד חטיבה מכין שיעורי בית
עולים לט´ – מתחילים את הישיבה התיכונית ברגל ימין
צביקה מור

מלווים את הבן בצעדיו הראשונים בישיבה התיכונית – מדריך להורים.


קשיי התאקלמות בישיבה
הרב אברהם אנגל

בני בכיתה ט´ נכנס לישיבה התיכונית ומתקשה להתאקלם – בא לשבת חופשית ומסרב לחזור. מה לעשות, האם ללחוץ עליו?


ילדי ADHD לומדים גמרא. כיצד נעזור להם?
אלכסנדר אשר מושקוביץ

הנושא של הפרעת קשב וריכוז הוא נושא מפורסם ונדון רבות, המאמר דלהלן, לא מתמקד בכלליות הנושא, אלא בהשלכות הספציפיות הנוגעות ללימוד הגמרא במוסדותינו בחדרים וישיבות.


יושבים על הגדר – התמודדות עם חודשי הלימוד בכיתה ח' אחרי ההרשמה לישיבות התיכוניות
צביקה מור

תלמידי כיתה ח' הבטיחו כבר את מקומם בישיבות התיכוניות. כיצד מעבירים את שארית השנה באופן מיטבי? הרב צביקה מור מסביר את השלכותיה של תקופת הביניים הזו ומציע דרכי התמודדות.


קבלה לתיכון בגיל האמצע
נעמי עיני

למה הורים נלחצים כשהבן / בת מקבלים תשובה שלילית ממסגרת לימודית ? איך ניתן להתמודד עם הלחץ?


חינוך בגיל הנעורים
הרב אליקים לבנון

בננו לומד בישיבה תיכונית, רחוק מבית. הגיעו אלינו שמועות שהוא מתנהג בצורה שלילית. כיצד לשוחח איתו?


פנימיה – מומלץ או לא?
צביקה מור

אחת ההתחבטויות המטלטלות ביותר עבור הורים היא השאלה אם לשלוח את הבן או הבת לפנימייה. הרב צביקה מור מסביר את הקושי ומנסה לתת מענה.


סולק מהלימודים ונמצא בבית
הרב יאיר גנז

לעיתים נער מתבגר לא מוצא את עצמו במסגרת התיכונית, ובעקבות זאת מושעה או מורחק מבית הספר. מה עושים עם נער כזה שרובץ בסלון, ללא שאיפות וללא יוזמה? על חינוך לאחריות ושיתוף.


יציאה ללימודים מחוץ לבית
הרב אלישע אבינר

יתרונותיה וחסרונותיה של הפנמייה