חינוך ילדים לשמחה
הרב אלישע אבינר והרב הד"ר שמחה צ´סנר

כיצד מגיעים לאושר ושמחה, וכיצד מנחילים אותם לילדים?


משברים בגיל הנעורים

 עוד עם הרב שלמה וילק בלב אבות: בני הוריד את הכיפה… / בן שנוטש את דרך התורה – זה איננו דבר קל עבור הוריו. זוהי הזדמנות עבור ההורים להביט בצורה אחרת… על הבן, על אורח חייו, וגם על עצמם. ומכאן, נגזרת ההתייחסות לבן. הורים לא מושלמים / אני הורה מתוסכל… ילדים גדולים – אושר גדול קראו את המאמר המלא…


פסיכולוגיה יהודית

 עוד עם ד"ר ברוך כהנא בלב אבות: מתבגר בבית / המתבגר שותק. מפסיק לדבר עם הוריו. למה ומדוע? דיאלוג עם מתבגר / התנהגות הבן בעייתית. להבליג או להגיב? וכיצד? כמה נמוך אפשר לרדת? / כמה נמוך אפשר לרדת? יש לי בן שפשוט מתדרדר, קשה לי להבין מה קורה אתו. אי אפשר לקרוא למה שעובר עליו ירידה. זה קראו את המאמר המלא…


קשב וריכוז

עוד על קשב וריכוז בלב אבות:


היכולת להשתנות
הרב אלישע אבינר והרב רפי פוירשטיין

התרבות המודרנית מרבה למיין ולסייג ילדים. ילד שלא מצליח נשלח לאבחון כדי לתת הגדרה לקושי שלו. אלא ברגע שנותנים כותרת והגדרה לקושי, סך הציפיות ממנו יורד. האם בכל זאת הילד יוכל להשתנות? האם ההגדרות והמוגבלות הן סופיות או האם ניתן להתעלות עליהן?


נוער בסיכון
הרב אלישע אבינר והרב שלמה וילק

איך נער מגיע למצב סיכון? מה דוחף אותו לשם? האם המשפחה אשמה? האם יש לו דחף פנימי? מה ניתן לעשות אחרי שנערים מגיעים למקומות כאלה? האם ניתן ליצור מקומות חילופיים? הרש שלמה וילק על ליווי הנוער בכיכר החתולות.


כיצד למנוע את הנשירה מבתי הספר?
הרב אלישע אבינר והרב דוד סמסון

האם ניתן למנוע את הנשירה? ואם הילד נשר – האם יש לכך פיתרון?


חינוך לרגשות
הרב אלישע אבינר ומרדכי שדה

מי צריך חינוך לרגש – ההורים או הילדים? איך עוזרים לנער/ה להתחבר לרגשות? איך עוזרים להם להביע רגשות, להבין סיטואציות דרך ניתוח ההרגשות האמתיות שלהם?


חינוך להתמודדות
הרב אלישע אבינר והרב רפי פוירשטיין

הפולמוס על החינוך להתמודדות, בין אידיאולוגיה לחינוך: חינוך מוגן או חינוך להתמודד? לחסן ולהעצים את הילד או להמנע מלחשוף אותו לסיכונים? נשאלת השאלה במישורים שונים – לגבי חברים, בתי ספר, האווירה שבבית…


עולמו הדתי של הבוגר (18+)
הרב אלישע אבינר והרב זאב שרון

כיצד הורים יכולים לחזק את עולמו הדתי של בנם?