פינת הרב גודמן: בחירת בית ספר – סינון ראשוני
הרב יונה גודמן

איך לבצע באופן יעיל סינון ראשוני, לפני ואח"כ בשיתוף הילד. בחירת שלושת מוסדות החינוך בטופס הרישום של מנהל החינוך הדתי הארצי. לא לבחור את המוסד המצטיין אלא המוסד שמצויין עבור הילד. מה לעשות אם הילד מעדיף מוסד אחר מזה שבחרו ההורים? מאיזה אתרי אינטרנט להיזהר כשמחפשים ישיבה/אולפנה? ואיך לא להכנס לחרדה מיותרת.


פינת הרב גודמן: השפעת האפליקציה ווטסאפ
הרב יונה גודמן

שיחה על השפעת האפליקציה ווטסאפ בטלפון חכם על מתבגרים והצעת דרכי התמודדות. 5 דקות.


פינת הרב גודמן: העצמת מתבגרים
הרב יונה גודמן

  הרב יונה גודמן, המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, וראש תחום חינוך אמוני במכללת אורות ישראל


פינת הרב גודמן: החלטות טובות – עצמיות במקום לחץ חברתי
הרב יונה גודמן

למה בני נוער לא בוחרים בדברים שמתאימים להם? בגיל הזה לחבר'ה יש ערך עליון. איך אפשר לחזק את ילדינו ביכולתם לבחור את דרכם באופן עצמאי ולא מתוך לחץ חברתי?.


פינת הרב גודמן: חינוך ילדינו למטרות גבוהות
הרב יונה גודמן

  הרב יונה גודמן, המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, וראש תחום חינוך אמוני במכללת אורות ישראל


האם אנחנו מפנקים את ילדינו הקטנים יותר מידי?
הרב יונה גודמן

הרב יונה גודמן, המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, וראש תחום חינוך אמוני במכללת אורות ישראל


התפשטות ריגשית כתופעה מטרידה
הרב יונה גודמן

  הרב יונה גודמן, המנהל החינוכי של מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא, וראש תחום חינוך אמוני במכללת אורות ישראל


פינת הרב גודמן: העברת אחריות לילד על לימודיו
הרב יונה גודמן

האם לשים את הדגש על הישיגים בלימודים או האם הורים אמורים להתרכז בהווי המשפחתי והחברתי? איך מעבירים אחריות לילד על לימודיו? ומה קורה אם הילד בפנימיה? הרב יונה גודמן בשיחה להורים. 


הצבת גבולות לנוער מתוך אמון בכוחות הילד
הרב יונה גודמן

הצבת גבול מתוך אמון בכוחות הילדי ומתוך רצון לטובתו, ולא מתוך יאוש, כעס ותסכול. "נעשה ונשמע": תפקידינו לא רק להשמיע לילד מה עליו לעשות ("נעשה") אלא גם לאפשר לו לשמוע ולהזדהות עם ההוראה. בנוסף, בביטוי "ונשמע" כלולה גם החובה עלינו ההורים "לשמוע" את מה שקורה בעולמו הפנימי של הילד.


פינת הרב גודמן: תרבות הפנאי בקרב בני נוער – מסינון למענה חיובי
הרב יונה גודמן

האם אנחנו נמצאים כל הזמן במלחמת מאסף או האם אנחנו מסוגלים להציע תרבות פנאי שתתן מענה חיובי במקום שנצטרך רק לסנן, להגביל ולבנות מחיצות וחומות? איזה רווח אדיר היה אפשר לקבל אם היינו מקיימים את הדיון הזה באופן תדיר עם ילדינו… איך מחנכים את הילד לבחור? איך עוזרים לו לרצות לצרוך תרבות גבוהה? ועל חשיפת הנער לתנאי עיסוק נוספים שיש בהם מימד של יצירה.