פינת הרב גודמן: החלטות טובות – עצמיות במקום לחץ חברתי הרב יונה גודמן

למה בני נוער לא בוחרים בדברים שמתאימים להם? בגיל הזה לחבר'ה יש ערך עליון. איך אפשר לחזק את ילדינו ביכולתם לבחור את דרכם באופן עצמאי ולא מתוך לחץ חברתי?.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


איך לשוחח עם ילדים לאחר פיגוע? הרב יונה גודמן

הילדים בבית בחופש וחשופים יותר לחדשות באמצעי התקשורת. כיצד אנו כהורים יכולים לסייע להם להתמודד עם ידיעות קשות על פיגועים כשהם לא במסגרת בית הספר? הרב יונה גודמן משוחח על תפקיד הורים בשעה זאת.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


לקראת חג מתן תורה: "נעשה ונשמע" – הצבת גבולות לנוער מתוך אמון בכוחות הילד הרב יונה גודמן

הצבת גבול מתוך אמון בכוחות הילדי ומתוך רצון לטובתו, ולא מתוך יאוש, כעס ותסכול. "נעשה ונשמע": תפקידינו לא רק להשמיע לילד מה עליו לעשות ("נעשה") אלא גם לאפשר לו לשמוע ולהזדהות עם ההוראה. בנוסף, בביטוי "ונשמע" כלולה גם החובה עלינו ההורים "לשמוע" את מה שקורה בעולמו הפנימי של הילד.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


התפיסה היהודית – החינוך החיובי הרב יונה גודמן

התפיסה היהודית מחפשת את האור בחינוך הילדים, למרות שיש גם ערך לקשיים שמתוכם אנו נבנים. והחשיבות לצוות החינוכי לחפש את הטוב האמיתי שבתוך הילד.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


תיקון חלום ההורה הרב יונה גודמן

פעמים רבות אנחנו ההורים התייאשנו ונהיינו 'פרקטים' לגבי היכולות של ילדינו עד כדי הגדרת הילד כ'כישלון'. העבודה הראשונה הדרושה מאיתנו היא עבודה פנימית עמוקה, להאמין ביכולות של ילדינו. מהם הצעדים הדרושים כדי לתקן את החלום על העתיד של הילד?

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


איפה מצויה פגיעה מינית? הרב יונה גודמן

בניגוד לדעה הרווחת, פגיעה מינית בקרב בני נוער – מצויה יותר בסביבה המוכרת ומאנשים מוכרים מאשר במקומות או שעות הנחשבות מסוכנות.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


ילדי קשב וריכוז בפס יצור – וטיפוח האישי של ההורים הרב יונה גודמן

העוצמה שאנחנו פוגשים עם ילדי קשב וריכוז נובעת משיטות החינוך שדומות לפס וצור. הצורך של זמן לטיפוח האישי והזוגי של ההורים, ניהול רגשות במקום שליטה מוחלטת.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


פינת הרב גודמן: הכוון לעתיד בכיתה י"ב ושמירת אחריות הרב יונה גודמן

הרבה מתלמידי כיתות י"ב – בעיקר בנים – לא משקיעים מחשבה במסלול חייהם לאחר סיום לימודי התיכון. אבל בן שנכנס לישיבה גבוהה (לדוגמה) בלי להכין את עצמו רוחנית ונפשית למעבר עלול למצוא את השינוי קשה ואפילו לנשור מהלימודים שם כעבור כחודש. חלק בלתי נפרד מהבגרות שלו בגיל זה הוא שהוא זה שבוחר לאן פניו מועדות, בלי התערבות יתר של הוריו. מה יוכל לעזור לבן להחליט אם המקום שבחר בו מתאים לו? ואיך להוריו יוכלו לסייע לו בלי לקחת ממנו את האחריות על ההחלטה?

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה


פינת הרב גודמן: שידוכים ויחס לרווקים

תפקידונו ההורים לשוחח עם ילדינו מגיל צעיר על תפיסה בריאה של נישואים, כולל ציפיות לגבי בן/בת הזוג העתידי/ת – לא להשאיר את הנושא עד אשר הילד/ה כבר עומד/ת להתחתן. על הנטיה להמעיט בהערכת אישיותם הרחבה של אנשים ולקטלג אותם בתור 'הרווק/ה' – ובכך להעליבם. לקחת על עצמינו לשדך לפחות רווק/ה אחד/ת.

לחצו כאן לפרטים מלאים ולהורדת ההקלטה