"אנו יוצאים למסע בו עלינו לעשות סדר באור המופלא שקיבלנו בליל הסדר. לא ביום אחר, אלא במשך חמישים יום."
– רעיונות חינוכיים על תכלית ימי הספירה.
ועל צער בעלי חיים וחזון הצמחונות, ומה עושים כאשר ישנה התנגשות בין צורכי האדם לצער בעלי חיים?
.
עם מקורות מ'מי השילוח', ספר החינוך, ה'שפת אמת', הרב אליעזר מלמד, ד"ר אברהם שטינברג והרב יחיאל האופט
המלחמות בישראל ופעילות האיבה הביאו איתם למעלה מ23,000 חללים, ובעקבותם משפחות שמתמודדות עם השכול. מה משמעות השכול? מה היא חווית השכול? על 5 שלבי התמודדות עם השכול. ומה במיוחד קשה בשכול אצל מתבגרים?
.
נעמי עיני והרב יונה גודמן משוחחים עם הרב אלישע אבינר בתוכנית הרדיו על יום הזכרון בחיי המתבגרים
הילד חוזר מטיול עם בית הספר לירושלים. נו, שואלת האמא, ראית את הרכבים המשורינים הישנים בצד של הכביש? לא, עונה הילד, ראיתי איך שתפסו את הגנב. איזה גנב? שואלת את אמו בהפתעה. הילד מסביר – באוטובוס סוגרים את הוילונות ומקרינים סרט…
האמא כמובן מאוכזבת מאוד, לזה משלמים לטיולי בית הספר, כדי לראות סרטים בנסיעה? לא עדיף להסתכל דרך החלונות בנופי הארץ, לקבל הסברים מהמדריך לאורך הנסיעה?…
.
הרב יונה גודמן על חינוך ילדינו לידיעת (ערכה של …) הארץ, 8 דקות בערוץ מאיר
בעת שעוסקים בנוער מתבגר אין ספק שכל אחד מאתנו – הורים, מחנכים, מדריכים – עומדים לא פעם מול התמודדויות חדשות שלא תכננו מראש להיתקל בהן, המומים לנוכח התעוזה והסגנון החדש "שאצלנו בבית לא חלמו עליו", ובעיקר מול תחושת חוסר האונים.
אם כן מהי בעצם "התנהגות סיכונית"? מתי נדלקות נרות אדומות? והאם כל מתבגר נמצא כיום בסיכון מעצם התנהלותו כמתבגר העומד מול השטף התרבותי שאליו הוא נחשף?