בחירת מקום לימודים – מי קובע?
בהפקת לב אבות

הוריו של יואב נחושים שילמד בישיבה המדעית בהרצליה כמו אחיו הגדול אריאל. אלא כשמבקשים ממנו למלאות את טפסי ההרשמה יואב מסרב לשתף פעולה. איך יגיבו הוריו של יואב? איך יתמודדו עם האכזבה? האם אפשר לשכנע אותו בכל זאת? סרטון של לב אבות בשיתוף עם תיאטרון אספקלריא, עם ייעוץ מאת הרב יונה גודמן.


הורות והתבגרות: תהליכי הקבלה למוסדות לימוד
הרב אלישע אבינר, הרב יונה גודמן והרב ד"ר שמואל שנהב

האם בחירת בית הספר היא כל כך מכריעה? הרי יש אנשים מאוד מצליחים שלמדו במוסדות חינוך שלא נחשבו כמוצלחים במיוחד. אולי הבית הוא הגורם היותר משמעותי? .תגובות הסובבים הילד משפיעות עליו מאוד – איך אפשר להמנע מתקופה ארוכה של מתח? האם יש סדר עדיפויות בקריטריונים לבחירת בית ספר? איך אפשר להתרשם מאופי המוסד? האם חשוב לעבור לבית ספר יחד עם קבוצת תלמידים מבית הספר הקודם? אם התלמיד/ה לא התקבל לבית הספר האם להפעיל פרוטקציה כדי להכניס אותו/ה?


בחירת מקום לימודים – שיקולים מרכזיים
הרב אלישע אבינר

הלבטים קשים. ההיצע מבלבל. כיצד נצא מזה? נשוב אל הגדרת מטרות החינוך, ובאמצעותה יתברר מה אנחנו מבקשים עבור בנינו ובנותינו.


לנפץ כמה סטיגמות על נוער הישיבות התיכוניות
צביקה מור

הרב צביקה מור ו"פורום סדרת חינוך" מנפצים לנו כמה סטיגמות נפוצות על נוער הישיבות התיכוניות בנוגע ללימוד תורה, תפילות ועוד.


פינת הרב גודמן: רישום למוסדות החינוך
הרב יונה גודמן

איך בוחרים ישיבה תיכונית / אולפנה / תיכון? איך לא לבחור? על אתרי אינטרנט שמרכזים מידע על בתי הספר, הרושם של חברים, ביקורי פתע ועוד…


בואו לאסיפת הורים
הרב ליאור זיו

כמה סיבות טובות למה להגיע לאספת הורים בשמחה


חינוך פנימייתי – מכתב של אמא
לבקשת מחברת המכתב, הדברים מתפרסמים בעילום שם

אם מודאגת בוחנת את החיוניות של חינוך במוסד פנימייתי לעומת חיזוק הקשר עם הבית.

ראש של נער מתחת לערמת ספרי לימוד - על בחירת בית ספר
בוחרים בית ספר
הרב שלמה וילק

חמשת הדברות למניעת לחץ בתקופה של בחירת בית ספר


תהליך הקבלה לישיבות התיכוניות ולאולפנות
הרב יעקב פישר

איך למנוע מתח ועוגמת נפש בתהליך בחירה וקבלה לאולפנות ולישיבות תיכוניות? עצות להורים שמלווים את ילדיהם בשלבי בחירת מוסדות חינוך.


בית-ספר פנימייתי
הרב שלמה אבינר

חינוך פנימייתי או לא? מה השיקולים שצריכים להנחות את ההורים בדילמה זו?